Over ons

De Stichting Bus Zutphen werd in 1977 op initiatief van drie plaatselijke serviceclubs opgericht. Het doel van de Lionsclub Zutphen, de Soroptimist Club Zutphen en de Rotary Club Zutphen was om bewoners van lokale zorginstellingen in staat te stellen om een dagje uit te gaan. Daarvoor werd een personenbusje aangeschaft en werden vier vrijwilligers aangetrokken.

De eerste bus kende alleen maar vaste stoelen en de rolstoel die toen nog incidenteel mee moest werd eenvoudig opgevouwen en achterin gelegd. In de loop van de jaren nam de behoefte aan verdergaande voorzieningen van de bus steeds verder toe. Hiernaast ziet u een impressie van de ontwikkeling in onze bussen vanaf het begin in 1977 tot heden.

Inmiddels hebben we onze zevende bus in gebruik genomen. Het betreft een verlengde Mercedes Sprinter, voorzien van alle gemakken voor zowel passagiers als chauffeurs.

Via het hefplateau aan de achterzijde of de grote schuifdeur aan de zijkant, voorzien van stevige handgrepen en een instapbordes, kunnen onze gasten veilig in- en uitstappen.

De donker getinte ramen zorgen, samen met uitgebreide verwarming en airconditioning voorzieningen, voor een aangenaam klimaat in de bus. De ingebouwde luchtvering vangt oneffenheden in de weg soepel op.

Mocht de bus onverhoopt pech onderweg krijgen, dan kan via de aanwezige boordtelefoon snel hulp worden ingeroepen van de Mercedes service-organisatie, waarmee een hulpverleningscontract is afgesloten.

Meer weten over Bestuur, Rittenplanning of Financiën?
Klik dan op de gewenste optie.

Enkele van onze bussen door de jaren heen ....
Klik op de foto om te vergroten

Mercedes Sprinter in 2020

Mercedes Sprinter in 2015