Achterhoek Noord

ALMEN

Café Restaurant “De Nieuwe Aanleg” , Scheggertdijk 10,Telefoon: 0575 431296. Goede koffiestop aan het Twentekanaal in Almen. Zalencentrum, dus ook geschikt voor partijen enz. Bijzonder is de rondvaart-/partyboot “De Aanleg” die hier zijn thuishaven heeft. Deze is voor groepen vanaf 20 personen af te huren voor rondvaarten (minimaal 2 uur) en dagtochten.

RUURLO

Cactuspark Cactus Oase, Jongermanssteeg 6 7261 KA Ruurlo, Telefoon 0573 451817.  In een groot kassencomplex is een cactuspark gevestigd. Behalve ontelbare cactussen in allerlei soorten en maten is er ook een modelspoorbaan en is er een expositie van landbouwmachines en gebruiksvoorwerpen. Tevens zijn er thematoonkamers waarbij die van de schoenmakerij en het schooltje heel mooi zijn. Op verzoek vertelt Annie Cactus verhalen en leest ze gedichten voor. Men kan er koffie/thee met iets lekkers gebruiken en er zijn arrangementen. Tevoren een afspraak maken is wenselijk.